Personal Brand Design & Claim for Jens Steege – Apotheker
Personal brand design & claim for Jens Steege – pharmacist in analytics
Designliebe created the personal brand for a pharmacist & specialist in analytics.
This field requires a precise work process. We transformed the letter J of an elegant font standing for quality & tradition.
By mirroring the new J we designed a minimalistic test tube as a job related symbolism. The claim describes his passion & the demanded precision for this job. „Living quality!“
Projekt des Profils:
Designliebe - Just fresh ideas

Weitere Projekte dieses Profils
-
Corporate Identity, Corporate Design, Claim & Bildsprache für RTK Karlsruhe GmbH
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasDie RTK KARLSRUHE war ein neuer Entsorger am Markt und die für uns
erfolgsversprechendste Variante der Alleinstellung war es die mächtige Konkurrenz mit einer grünen und authentisch gelebten Philosphie auszustechen. Neben der grünen CI & CD entschieden wir uns für den Claim IHR GRÜNER ENTSORGER. Anfangs war es schwer (weil teurer), aber mittel bis langfristig der strategisch richtige Weg. Die anderen müssen sich dieses Vertrauen erst mühsam aufbauen. Heute wird die RTK als authentisch und weit über die Region hinaus als der GRÜNE ENTSORGER wahrgenommen.
Nachhaltigkeit ist kein Trend, sondern überlebenswichtig und ein Wettbewerbsvorteil. -
Personal Brand Design & Claim – Luka Schwaninger (talented cook)
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasNEW – Designliebe created the personal brand (corporate design) & claim for a young cook & talent of the hotel Maximilians *Michelin star awarded* gourmet restaurant in Augsburg. ➡️ The story behind the design: The hotel Maximilians with more than 500 years of tradition and hospitality is Augsburg’s most prized culinary highlights. Aligned with the surname of Lukas Schwaninger (Swan) we designed a pure & nature related logo and symbolism. ➡️ The idea behind the claim: He uses only local ingredients and wants to show that cooking is easy, healthy and fun! So the claim describes his passion and mission the best.
„For a healthy kitchen!“ -
Branding für das Kindermode-Label Epic by Eve aus Holland
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasDesignliebe was part of the branding process for the young fashion brand Epic by Eve, a brand for kids & babies focusing on little illustrations of cute monsters and neon colors. Designliebe was responsible for the Corporate Identity and also for the social media and market strategy. ➡️ The story behind: The tricky part was to start with social media to gain visibility before the real website launch as the products and cloths havent been produced yet. So we thought to give life to the little monsters and included them in real life photos & stories how they explore the city and locations of Eve, having adventures and fun. ➡️ What makes the brand unique:
With her neon designs & monsters Eve wants to bring back colors and positivity and state that little kids can be cool and crazy too! Review by Epic by Eve!
When I started my brand I had difficulty organizing my thoughts about the branding and marketing. Aramis helpt me through this with clear tasks and good ideas and structure. Working with him was easygoing and professional. If your looking for help with your branding strategy I would recommend Aramis. Eva Vacondio Vargas – founder
Epic by Eve Clothing -
Cover design for „The Spoiled Queen“ Magazine
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasCover art work & collage design for „The Spoiled Queen“ which is a nomadic travel journal, focusing on various cities shown through the local lens. The idea was to display something really typical about Portugal. When you travel to Portugal you will see sardine cans everywhere. You will even find big and elegant stores filled with all sorts of traditional fish cans. So we illustrated first one can including the title and topic of the magazine and placed a photo with a variety of sardine cans around which come from all parts of Portugal and stand for the travel aspect. The pink color in the background and the blue for the brand name is a poppy and fresh combination and fits the personality of our client very well.
Neu eingestellte Projekte
-
projekt3drei 2023 | 'OPTIMIERUNG?'
Ein Projekt von Astrid Hansen FotografieAUSSCHREIBUNG projekt3drei 2023 'Optimierung?' Offenes Fotoprojekt zu aktuellen Themen Mit dem jährlich stattfindenden Fotoprojekt projekt3drei sind weltweit alle Menschen, die Fotos machen, dazu eingeladen, ihre fotografische Bild-Datei zu einem aktuellen Thema der jeweiligen deutsch/englischen Ausschreibung einzureichen und sich in einen regen Austausch mit internationalen Teilnehmenden zu begeben. Das Projekt ist gegenüber allen Zielgruppen offen und gibt jeder bildnerisch-fotografischen Äußerung dieselbe Wertschätzung. Aus der Vielzahl der eingereichten Fotos entsteht eine wunderbare Vielstimmigkeit, ein interessantes Meinungsbild aller Alters-, Berufs-, Geschlechtergruppen und Kulturzugehörigkeiten, das ganz außergewöhnliche Anregungen und Einsichten erlaubt. Die Einreichungen werden von drei Künstlerinnen der Fachgruppe 'Fotografie/Medienkunst' der GEDOK Karlsruhe zu feinsinnigen Filmprojektionen und Installationen montiert und bereits seit vielen Jahren in den Galerie-Räumen der GEDOK Karlsruhe ausgestellt. Dabei erfährt jedes Bild eine eigene Würdigung und einen künstlerischen Kontext, der Titel- und Namensgebung einschließt. Website: www.projekt3drei.com Thema 2023: OPTIMIERUNG? Das Streben nach Vollkommenheit Voraussetzung für die Teilnahme: Bilddateien ausschließlich im Querformat Auflösung: 1920 x 1080 pixel Format: JPEG, 72 dpi Bitte schreiben Sie unbedingt in die Betreff-Zeile: 2023, Name, Wohnort, Land, Bild-Titel (falls von Ihnen gewünscht Einreichungs-Zeitraum: 01. bis 15. Juni (24:00 Uhr) 2023 Bilddateien senden an: kontakt@projekt3drei.com Weitere Informationen Jede/r kann eine Fotografie einreichen. Über die endgültige Auswahl entscheidet eine Jury. Der Rechtsweg ist ausgeschlossen. Bei abgebildeten Personen muss eine Einverständniserklärung vorliegen. Die ausgewählten Fotos werden in einer Installation mit Großbildpräsentationen gezeigt. Ausstellungs-Eröffnung: 02.12.2023 Ausstellungs-Dauer: 03.12.2023 – 22.012.2023 Wir freuen uns auf Ihren Beitrag! -
Corporate Identity, Corporate Design, Claim & Bildsprache für RTK Karlsruhe GmbH
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasDie RTK KARLSRUHE war ein neuer Entsorger am Markt und die für uns
erfolgsversprechendste Variante der Alleinstellung war es die mächtige Konkurrenz mit einer grünen und authentisch gelebten Philosphie auszustechen. Neben der grünen CI & CD entschieden wir uns für den Claim IHR GRÜNER ENTSORGER. Anfangs war es schwer (weil teurer), aber mittel bis langfristig der strategisch richtige Weg. Die anderen müssen sich dieses Vertrauen erst mühsam aufbauen. Heute wird die RTK als authentisch und weit über die Region hinaus als der GRÜNE ENTSORGER wahrgenommen.
Nachhaltigkeit ist kein Trend, sondern überlebenswichtig und ein Wettbewerbsvorteil. -
Personal Brand Design & Claim – Luka Schwaninger (talented cook)
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasNEW – Designliebe created the personal brand (corporate design) & claim for a young cook & talent of the hotel Maximilians *Michelin star awarded* gourmet restaurant in Augsburg. ➡️ The story behind the design: The hotel Maximilians with more than 500 years of tradition and hospitality is Augsburg’s most prized culinary highlights. Aligned with the surname of Lukas Schwaninger (Swan) we designed a pure & nature related logo and symbolism. ➡️ The idea behind the claim: He uses only local ingredients and wants to show that cooking is easy, healthy and fun! So the claim describes his passion and mission the best.
„For a healthy kitchen!“ -
Branding für das Kindermode-Label Epic by Eve aus Holland
Ein Projekt von Designliebe - Just fresh ideasDesignliebe was part of the branding process for the young fashion brand Epic by Eve, a brand for kids & babies focusing on little illustrations of cute monsters and neon colors. Designliebe was responsible for the Corporate Identity and also for the social media and market strategy. ➡️ The story behind: The tricky part was to start with social media to gain visibility before the real website launch as the products and cloths havent been produced yet. So we thought to give life to the little monsters and included them in real life photos & stories how they explore the city and locations of Eve, having adventures and fun. ➡️ What makes the brand unique:
With her neon designs & monsters Eve wants to bring back colors and positivity and state that little kids can be cool and crazy too! Review by Epic by Eve!
When I started my brand I had difficulty organizing my thoughts about the branding and marketing. Aramis helpt me through this with clear tasks and good ideas and structure. Working with him was easygoing and professional. If your looking for help with your branding strategy I would recommend Aramis. Eva Vacondio Vargas – founder
Epic by Eve Clothing